האם רשמתם את הילד שלכם לשיעורי שחיה?

נהדר. כל הכבוד, זה חשוב מאוד. זו מיומנות שתשרת אותו במהלך חייו יום יום ושעה שעה בכל אחד מתחומי החיים וכו'…

אה, כן…?Children_marbles

גם הורי היו הורים מודעים ומשקיענים מאוד. היה להם חשוב מאוד שאדע לשחות, הם שילמו עבור שיעורי שחייה ואכן למדתי לשחות. היטב.

אבל, בשלושים השנים האחרונות לא שחיתי אפילו פעם אחת… הייתכן? כן, גרה שני מטר מחוף מציצים ולא שוחה מטר. למה? לא יוצא, אני לא אוהבת שמש, לא אוהבת חול בין אצבעות הרגליים וכו'. האם זה חסר או מפריע לי בחיים? בכלל לא.

במהלך שנות הילדות השתתפתי בחוגים שונים. למשל, בשיעורי הבלט אצל הדיווה מיה ארבטובה ברח' דיזינגוף. פה כבר היה ברור מהר מאוד  – אחרי שנה של שיעורים יקרים – שבלרינה גדולה לא תצמח ממני. תודה להורי שחסכו את ההמשך.

ובל נשכח את שיעורי העזר במתימטיקה. האם אני יודעת היום מתימטיקה? מעט. לוח הכפל, אחוזים, ריבית דריבית, שברים, שברים עשרוניים ונדמה לי שזהו. בעצם סיימתי את התועלת אי שם בכיתה ד'. לעומת זאת, התועלת למורה הפרטי הייתה רבה.

אנחנו מודעים לתועלות שבחוגים, ומגיל 3 חושבים לשלוח את הילד לחוגי שחייה, אנגלית, בלט ועוד. מצד אחד, להקדים וללמוד מוזיקה או בלט בגיל 3, זה חשוב, אם רוצים להיות מוצרט. מצד שני, יש תועלת רבה להתחיל ללמוד מיומנויות שונות בגיל צעיר – הילדים קולטים במהירות, מפתחים יכולות פיזיות ומנטליות חדשות, ונהנים מאוד. אבל לגבי היישומים העתידיים של חלק מהם… אני לא בטוחה.

בדבר אחד אני כן בטוחה. יכולות חברתיות משרתות את הילדים שלכם כבר מגיל 3 ועוד לפניו כמובן, ומשפיעות על כל תחומי החיים. בכל מה שנוגע ליכולות חברתיות, במקרה של ילדים מתקשים, גיל 3 זה הגיל הנכון להתחיל. לעתים, גיל 4 כבר עלול להיות מאוחר.

אם לילד שלכם יש קשיים חברתיים בגן, אל תחכו שאלה יעברו מעצמם. לעתים קרובות קורה ההפך – הדימוי החברתי השלילי וחוויות חוסר ההצלחה החברתית מתקבעות ואז כבר קשה לשנות אותן.

אני יודעת מניסיון שכבר מגיל צעיר מאוד אפשר לזהות את הילדים הזקוקים לשיפור המיומנויות החברתיות שלהם, ולעזור להם. לכן, השנה אני פותחת תכנית ייחודית לטיפוח מיומנויות חברתיות לילדים מגיל 3.

אתם מוזמנים לקרוא על התכנית בקישור הבא

https://www.socialkid.co.il/sadnaskills

נכון שחוגים הם הזדמנות מצויינת לילד שלכם לפגוש ילדים אחרים, אבל האספקט החברתי בהם לא תמיד מודגש ומנוהל נכון. מה דעתכם? האם נתקלתם בקשיים או באירועים חברותיים משמחים בחוגים של ילדכם? מוזמנים להגיב כאן למטה, כמו תמיד.

שלכם,

עדה

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

2 תגובות

  1. פילוסוף איש אשכולות הפליג יום אחד בספינת דיג קטנה (הוא פיספס את המעבורת) הוא נהנה משיחת סתם עם שני הספנים, אנשים פשוטים. במהלך השיחה שאלם אם הם שמעו על אפלטון, אריסטו וכ' בתשובה לתשובתם השלילית , אמר להם "נו ממש הפסדתם חצי חיים". השיחה התנהלה ברוח דומה גם הלאה כשעל שאלותיו המלומדות הדיגים השיבו שאינם יודעים במה מדובר. גם כאן הפטיר המלומד, "אם אינכם יודעים זאת הפסדתם חצי חיים ". לפתע קמה רוח סערה והים רגש והספינה הטלטלה בין הגלים כקליפת אגוז. נראה היה שהיא עומדת לטבוע. אחד הספנים מיהר למלומד ושאלו "לשחות אתה יודע?" המלומד השיב בשלילה. בתשובה לתשובתו אמר הספן "אם כך חוששתני שהפסדת חיים שלמים…
    שנה טובה, עמירם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

צהרון אוהב חברים

חשיבות התפתחות הכישורים החברתיים בגילאי הגן ותפקיד מובילת הצהרון ביצירת אקלים חברתי מאת: נופר ירושלמי- ספדה, יועצת חינוכית ומנחה חברתית. כישורים חברתיים כוללים מיומנויות המאפשרות

היי, תרצו להעמיק עוד לעולם המיומנויות החברתיות?
לקבל כלים, ידע, הכשרות ומענה מקצועי?
הקליקו למידע נוסף