אודות

לתחום ההתפתחות בגיל הרך הגעתי לפני למעלה משני עשורים לאחר סיום לימודי לתואר מ.א. בייעוץ חינוכי, בקולורדו, ארה”ב.

תחום הגיל הרך היה אז בארץ בחיתוליו והתחלתי לעבוד כמפתחת תכניות העשרה לאמהות ותינוקות. במקביל גיליתי את עולם מעונות-היום ועבדתי כמדריכה וכמפקחת. כך הכרתי לפני ולפנים את עולמם של ילדים צעירים מאוד את יכולותיהם ואת קשייהם, את עולמן של מטפלות ואת עולמם של הורים עובדים.

צפיתי בהתפתחותם של מאות ילדים וערכתי מאות רבות של תצפיות על התנהגותם, משחקיהם ועל היחסים ביניהם. העבודה במעונות כללה הדרכה והרצאות לצוות החינוכי, הדרכה מיוחדת למנהלות המעונות וקשרי ייעוץ והדרכה רבים עם הורי הילדים.

לאחר מספר שנים חזרתי ללימודים לקראת תואר דוקטור באוניברסיטת תל-אביב. בעבודת המחקר בחנתי כיצד דפוסי ההתקשרות של אמהות משפיעים על האופן שבו הן מגדלות את ילדיהן, קרי, כיצד פועלים מנגנונים של העברה בין-דורית.

לאחר סיום הדוקטורט הצטרפתי לצוות ההוראה במכללת סמינר הקיבוצים ולימדתי פסיכולוגיה והתפתחות בגיל הרך,
בדגש על התפתחות חברתית.

בשנת 2000 הקמתי, עם חברה למקצוע ליזי דוידי, אתר תוכן לאנשי מקצוע בגיל הרך. זו תרומתנו לתחום. האתר משגשג ומשמש מקור ידע מדהים לאנשי מקצוע ולהורים רבים בתחומי ההתפתחות השונים ובחינוך לגיל הרך.

ב-2009 יצא לאור ספרי “עם מי שיחקת בגן היום?” העוסק בהתפתחות חברתית בגיל הרך. התחום החברתי סקרן אותי מתחילת דרכי בגיל הרך, והידע והתובנות שצברתי בתחום זה במשך השנים מוצגים בספר בהרחבה. הספר היה מיועד לקהל האקדמי וסקר את כל הידע התיאורטי (וגם היישומי) שהיה נגיש עד אז. לרכישה בפורמט דיגיטלי לחצו כאן

בשנת 2016 יצא לאור ספרי “לגדל ילד חברותי” שזכה להתעניינות רבה אצל הורים ואנשי מקצוע כאחד. הספר מציע  תובנות ודרכי פעולה בעבודה עם ילדים גילאי לידה עד שש. תצפיות, תיאורי מקרים, תשובות לשאלות, טבלאות, וטיפים רבים מסייעים לקורא ליישם את ההבנה החדשה לגבי התפתחות היחסים החברתיים של ילדים בגיל הרך.

בשנת 2018 יצא לאור המדריך לאנשי חינוך “להיות חברותיים בחצר המשחקים”,
ובשנת 2019 יצא לאור המדריך להורי תינוקות “נולד להיות חברותי”.

הידע והאהבה לתחום ולהורים וילדיהם הובילו אותי לפני שני עשורים לפתיחת קליניקה שבה אני מסייעת להורים ולילדים לפתור את קשייהם בתחום היחסים החברתיים. הטיפול מתאים לתינוקות, פעוטות וילדים עד כניסתם לכיתה א’.