“את לא יכולה לשחק איתנו”

שאלות ותשובות הלקוחות מהפורום הישן של אתר “הגיל הרך”

שאלה – מאיה:

 

היי, בתי בת 3 ויש לה שתי חברות ממש טובות.
בזוג הן משחקות מדהים! ממש מדהים
כשמפגישים את שלושתן (הן גם ביחד בגן) זה יוצר בעיות ותהיתי איך להתמודד עם אחת שעלתה במפגש האחרון.
שלושתן שיחקו יפה בחדר כשפתאום תומר ומאיה הגיעו לסלון עם עגלת בובה, הבת שלי, עומר, הגיע אחריהן ואמרה גם אני באה.
תומר (שבאופי שלה היא יותר שתלטנית) אמרה לעומר “לא, את לא יכולה לבוא איתנו, רק אני ומאיה”
עומר ניגשה אלי בוכייה “הן לא מרשות לי לשחק איתן”

אם זה היה קורה בגן הייתי מייעצת לה ללכת לשחק עם חברות אחרות
אבל כיוון שזה קרה במפגש של אחרה”צ ההתמודדות היא שונה.

אמרתי לה שתביא בובה מהחדר ופשוט תצא לשחק איתן אך היא סרבה כי הן לא מרשות לה.
לא ידעתי איך להתמודד עם התסכול.

(יש לציין שבמקביל האמהות האחרות אמרו לבנות לשתף את עומר כיוון שעכשיו כולם משחקים יחד) אבל הייתי רוצה לדעת מה לייעץ
לה לעשות בלי קשר לאחרים.

תשובה – טליה:

שלום לך, בשלב הזה בו הילדות לומדות ליצור קשרים חברתיים ולומדות להתנהל בתוך קשרים אלו, הייתי ממליצה על מפגשים זוגיים-
של שני ילדים ופחות- על מפגשים אי זוגיים….

במהלך המשחק דרושה מעורבות שלך בתור מבוגר אחראי. עליך לתווך את המשחק לילדות. יש להדגיש בקול ברור ש”בבית שלנו כולם
משחקים ביחד”. ניתן לשחק איתם ביחד בתור דוגמה אישית, רצוי לצפות במשחק וכשמתגלה קושי להתערב ולהסביר מה כל צד מרגיש,
איך אפשר אחרת. ניתן לקחת את הבובות ולערוך להן משחק סימולציה כך שיראו את הסיטואציה וינסו לפתור את הבעיה בצורה חיובית
וללמוד ממנה.

בנוסף, יש לזכור שכשילדים בגיל הזה אומרים שהם לא רוצים לשחק עם… זה נכון לרגע זה. מאוד יכול להיות שכעבור מספר רגעים כולם
ישחקו ביחד שוב…. וחשוב להסביר זאת גם לילדה. “עכשיו הן לא רוצות לשחק. אולי מאוחר יותר ירצו שוב” ובמקביל ליצור עם הילדה
משחק מעניין ומסקרן שיגרום לשתיים האחרות להצטרף….

בהצלחה,
טליה פסטרנק נוימן, יועצת הורים.

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

וויסות רגשי בגיל הרך

מהם רגשות? כיצד הם פועלים? כיצד רגשות מסייעים לנו ביחסים החברתיים שלנו? מהו וויסות רגשי וכיצד הוא מתבטא אצל ילדים בגיל הרך? כיצד יכולים הורים

הבניית ילדות ותרבות הגן בגיל הרך

הבניית ילדות בגיל הרך – מה משמעותה? דברי פתיחה בכנס השביעי לזכרו של גדעון לוין  בנושא: תרבות הגן והבניית הילדות – הכוחות המשפיעים עליהן, 7.2.2017.

דו לשוניות אצל ילדים

דו לשוניות אצל ילדים – ד”ר אניטה רום בישראל כ-40% מהילדים גדלים עם חשיפה ליותר משפה אחת. זהו מצב שקיים במשפחות שאחד או שני ההורים

ראיון חברתי עם מאיר סידי

מאיר סידי, גנן חברתי “בתור גן חברתי יש בגן שלנו פחות תכנים ואנחנו שמים דגש על האספקט החברתי. אנחנו גן מאוד מדבר: הילדים משתפים רבות

אני רוצה שהילדים שלי יהיו כמוני

מאת: ד”ר עדה בקר תחילת גידול הילדים שלנו היא נקודת מפנה רצינית ביותר בחיינו. זה הרגע שבו אנחנו בודקים מחדש את המהות, הקיום, ההצלחה, הכשלונות,

חבר דמיוני זה טוב או רע?

שאלות ותשובות הלקוחות מתוך הפורום הישן של אתר “הגיל הרך”. שאלה – עדי: שלום טליה, בני (היחיד) בן 4 לאחרונה החל להמציא לעצמו חבר דימיוני.