"את לא יכולה לשחק איתנו"

שאלות ותשובות הלקוחות מתוך הפורום הישן של אתר “הגיל הרך”

מאיה:

היי, בתי בת 3 ויש לה שתי חברות ממש טובות. בזוג הן משחקות מדהים! ממש מדהים.
כשמפגישים את שלושתן (הן גם ביחד בגן) זה יוצר בעיות ותהיתי איך להתמודד עם אחת שעלתה במפגש האחרון.
שלושתן שיחקו יפה בחדר כשפתאום תומר ומאיה הגיעו לסלון עם עגלת בובה, הבת שלי, עומר, הגיע אחריהן ואמרה "גם אני באה".
תומר (שבאופי שלה היא יותר שתלטנית) אמרה לעומר "לא, את לא יכולה לבוא איתנו, רק אני ומאיה"
עומר ניגשה אלי בוכייה "הן לא מרשות לי לשחק איתן".

אם זה היה קורה בגן הייתי מייעצת לה ללכת לשחק עם חברות אחרות אבל כיוון שזה קרה במפגש של אחה"צ ההתמודדות היא שונה.
אמרתי לה שתביא בובה מהחדר ופשוט תצא לשחק איתן אך היא סרבה כי הן לא מרשות לה. לא ידעתי איך להתמודד עם התסכול.
יש לציין שבמקביל האמהות האחרות אמרו לבנות לשתף את עומר כיוון שעכשיו כולם משחקים יחד, אבל הייתי רוצה לדעת מה לייעץ
לה לעשות בלי קשר לאחרים.

טליה:

שלום לך, בשלב הזה בו הילדות לומדות ליצור קשרים חברתיים ולומדות להתנהל בתוך קשרים אלו, הייתי ממליצה על מפגשים זוגיים-
של שני ילדים ופחות על מפגשים אי זוגיים.

במהלך המשחק דרושה מעורבות שלך בתור מבוגר אחראי. עליך לתווך את המשחק לילדות. יש להדגיש בקול ברור ש"בבית שלנו כולם
משחקים ביחד". ניתן לשחק איתם ביחד בתור דוגמה אישית, רצוי לצפות במשחק וכשמתגלה קושי להתערב ולהסביר מה כל צד מרגיש,
איך אפשר אחרת. ניתן לקחת את הבובות ולערוך להן משחק סימולציה כך שיראו את הסיטואציה וינסו לפתור את הבעיה בצורה חיובית
וללמוד ממנה.

בנוסף, יש לזכור שכשילדים בגיל הזה אומרים שהם לא רוצים לשחק עם… זה נכון לרגע זה. מאוד יכול להיות שכעבור מספר רגעים כולם
ישחקו ביחד שוב. חשוב להסביר זאת גם לילדה. "עכשיו הן לא רוצות לשחק. אולי מאוחר יותר ירצו שוב", ובמקביל ליצור עם הילדה משחק
מעניין ומסקרן שיגרום לשתיים האחרות להצטרף. בהצלחה.

טליה פסטרנק נוימן, יועצת הורים

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כוחם של הילדים המופנמים וה"לא חברותיים"

מיכל וימר, מומחית לפענוח ציורי ילדים והדרכת הורים, כותבת לנו כאן בהתבוננות מושכלת על כוחם של הילדים המופנמים ובקושי שלהם להשתלב בחברה מוחצנת, סובבת מדיה וריאלטי והדבר

נתינה

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. נתינה היא אחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר, והיא הרבה מעבר למעשה של נדיבות. למעשה, מחקרים

האומץ להתחבר

נכתב ע"י: ד"ר אנאבלה שקד אומץ הוא לא רק היכולת להתמודד עם אתגרים גדולים ומצבים דרמטיים.   הוא מתבטא גם ברגעים הקטנים והיומיומיים, שבהם אנחנו נדרשים

הצלחה חברתית

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. איך נוביל את ילדינו להצלחה חברתית? ומה תפקידנו ההורים והמורים בפיתוח היכולות החברתיות? מחקרים עדכניים

גיבור במסע חברתי

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. מוטיבים של אור וגבורהנמצאים לא מעט בעולם החינוכי והטיפולי.  המסר המרכזי הוא מוטיב הגיבור –

חברות צומחת "על העצים"

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. האם אי פעם עצרתם לחשוב איפה כל החברים מהעבר שלכם – מהצבא, מהלימודים, מהילדות? רבים

ADHD חברתי

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. הגיע הזמן לנפץ מיתוס "קשיי קשב הם לא רק בהיבט הלימודי"! נכון שבפעמים רבות סימן

תפריט נגישות