גיל שנתיים הנורא הוא באמת איום ונורא

גיל שנתיים הנורא

זה נורא שהם רוצים לאכול לבד

זה נורא שהם רוצים להתלבש לבד

זה נורא שהם רוצים לשבת על הסיר

זה נורא שהם רוצים להתרחץ לבד

זה נורא שהם רוצים לנקות את הרצפה

זה נורא שהם רוצים לבשל

זה נורא שהם רוצים למזוג לבד מהבקבוק

זה נורא שהם רוצים לבחור לבד את מה ילבשו לגן

ועל כל דבר שאנחנו מציעים הם אומרים לא!

זה נורא שהם לא רוצים לעשות דווקא את מה שאתם רוצים שיעשו

בקיצור… גיל איום ונורא.

אז מה עושים? אז מה הפתרון?

האמת, די פשוט. אנחנו אומרות: “לא, לא , לא! ” לכל הדברים הנוראים האלה שהם רוצים לעשות בגיל שנתיים הנורא.

ואז… אפשר לחכות בסבלנות לגיל שלוש, כדי שאז הם יוכלו לעשות את כל הדברים האלה בכוחות עצמם.

בינתיים אנחנו נעשה עבורם את כל הדברים שאנחנו יודעות שהם לא יכולים לעשות.

וכשמגיע גיל שלוש המופלא… ואנחנו נושמות לרווחה כי אנחנו כבר יודעות שהם יכולים לעשות הכל.

ואז קורה הנורא מכל: הם התרגלו שנעשה עבורם הכל.

הם רוצים שנאכיל אותם

הם רוצים שנלביש אותם

הם רוצים להמשיך לעשות קקיפיפי בחיתול

הם רוצים שנרחץ אותם וכו’ וכו’

זה נורא שדווקא בגיל שלוש, כשהם כבר ממש בשלים לעשות את כל הדברים האלה –

הם לא רוצים לעשות דווקא את מה שאתם עכשיו רוצים שהם כן יעשו.

אז זה המצב, חברות. לבחירתכן.

תנו להם לעשות את זה בגיל שנתיים, גם אם קשה להם והם לפעמים מפשלים.

או לעולם לא….

כמו ששר אלביס, אהוב נעורינו – It’s now or never…

בהצלחה!

אוהבת אתכן

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

וויסות רגשי בגיל הרך

מהם רגשות? כיצד הם פועלים? כיצד רגשות מסייעים לנו ביחסים החברתיים שלנו? מהו וויסות רגשי וכיצד הוא מתבטא אצל ילדים בגיל הרך? כיצד יכולים הורים

“את לא יכולה לשחק איתנו”

שאלות ותשובות הלקוחות מהפורום הישן של אתר “הגיל הרך” שאלה – מאיה:   היי, בתי בת 3 ויש לה שתי חברות ממש טובות. בזוג הן

הבניית ילדות ותרבות הגן בגיל הרך

הבניית ילדות בגיל הרך – מה משמעותה? דברי פתיחה בכנס השביעי לזכרו של גדעון לוין  בנושא: תרבות הגן והבניית הילדות – הכוחות המשפיעים עליהן, 7.2.2017.

דו לשוניות אצל ילדים

דו לשוניות אצל ילדים – ד”ר אניטה רום בישראל כ-40% מהילדים גדלים עם חשיפה ליותר משפה אחת. זהו מצב שקיים במשפחות שאחד או שני ההורים

ראיון חברתי עם מאיר סידי

מאיר סידי, גנן חברתי “בתור גן חברתי יש בגן שלנו פחות תכנים ואנחנו שמים דגש על האספקט החברתי. אנחנו גן מאוד מדבר: הילדים משתפים רבות

אני רוצה שהילדים שלי יהיו כמוני

מאת: ד”ר עדה בקר תחילת גידול הילדים שלנו היא נקודת מפנה רצינית ביותר בחיינו. זה הרגע שבו אנחנו בודקים מחדש את המהות, הקיום, ההצלחה, הכשלונות,