הדרכת הורים לגיל הרך


בואו נעזור לו ביחד להתגבר,להתמודד ולהצליח

שלום הורים יקרים,

אני מניחה שהגעתם לכאן כי אתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרה שתאפשר לכם
להגיש עזרה לילד שלכם ושתעזור לכם להרגיש מחוזקים, בטוחים ושלמים עם ההורות שלכם.

אם זה מה שהביא אתכם אלי, הגעתם למקום הנכון ואני אשמח מאוד לעזור גם לכם.

כבר יותר משני עשורים שאני מדריכה הורים לילדים בגיל הרך כיצד לפתור בעיות שמתעוררות
במהלך גידול הילדים בשנים הראשונות והקריטיות ביותר לחייהם, ובמיוחד בעיות שקשורות בתחום החברתי.


האם אחד או יותר מהמשפטים האלה מתאר את הקשיים של הילד או הילדה שלכם ?

  • האם הילד שלכם מתקשה ביחסיו החברתיים?
  • האם הוא מתקשה ליצור קירבה וחברויות עם ילדים אחרים?
  • האם הוא מתקשה להצטרף למשחקם של ילדים אחרים בגן?
  • האם הוא מתקשה לשחק ביחד ונוטה לריב ולהסתכסך עם חברים?
  • האם יש לו צורך רב בשליטה והדבר מפריע לו ליצור קשרי חברות?

אם עניתם על אחת התשובות בחיוב, אני אשמח מאוד להיות לכם לעזר ולספר לכם במה ביכולתי לעזור לכם ואיך זה עובד.

אני מקווה שאתם שמים לב שאני מכנה את העבודה המשותפת שלי עם הורים, הדרכת הורים ולא ייעוץ .
הסיבה היא פשוטה. מטרת תהליך העבודה שלנו הוא להקנות לכם הבנה וידע לגבי הדרך בה תוכלו להקנות לילד או לילדה שלכם כישורים חברתיים
שיעזרו להם ליצור קשרים עם ילדים, להשתלב, להתחזק ולהרגיש טוב עם עצמם.

איך זה עובד ?

תהליך כולו מורכב מכמה מרכיבים:

מרכיב מס’ 1 :

מפגש משותף שלי ושלכם שבו אקבל את מירב המידע על הילד, על המשפחה ועל המתרחש בגן. המפגש מאופיין בדיאלוג ביננו.

מרכיב מס’ 2 :

תצפית בגן כדי לראות באופן אובייקטיבי מה חווה הילד בגן, כיצד הוא משחק ועם מי, ומהן היכולות החברתיות שבהן הוא מתקשה.

מרכיב מס’ 3 :
שיחה עם הגננת כדי לקבל ממנה את כל המידע מנקודת מבטה, לספר לה על מה שלמדתי מהתצפית וכן כדי להציע לה
תהליך שיסייע לפתור את קשייו החברתיים של הילד. לעיתים השיחה נערכת בסיום התצפית ולעיתים נעשית בטלפון, מוקדם ככל האפשר.\

מרכיב מס’ 4 :
שיחות אתכם ההורים. בשיחה הראשונה עם ההורים לאחר התצפית והשיחה עם הגננת אני מוסרת להם את כל המידע
על מה שראיתי ולמדתי במהלך התצפית, ויחד אנחנו מתכננים ובונים תהליך קצר ויעיל שבמהלכו
הילד ירכוש את היכולות החברתיות החסרות: הן בעזרת הצוות והן בשינוי הגישה והפעולה של הורים.

לקבלת פרטים נוספים ותיאום פגישה כתבו אלי בלחיצה כאן.

כשהתחלתי לעסוק בסיוע לילדים בתחום החברתי והתחלתי לערוך תצפיות בגנים, הדבר התקבל ברתיעה ובחשש לא מועט מצד הגננות.
עם השנים הפכה התצפית במסגרת החינוכית למרכיב הכרחי בתהליך הסיוע לפתרון הבעיות החברתיות של הילד.
למרות חששותיהם של הורים שגננות יסרבו לעריכת תצפית כזו, אני מרגיעה את ההורים שטרם נתקלתי בגננת שסירבה שאערוך תצפית בגנה.
גננות מודאגות מאוד מילדים מתקשים, וששות לקבל מידע נוסף והדרכה לפתרון הקושי.


האם אוכל לעזור לכם רק בתחום החברתי?

על בסיס הידע והניסיון הרב שצברתי עם השנים יש באפשרותי לעזור לכם גם בנושאים רגשיים אחרים.
הדרכת ההורים שלי ממוקדת במרחב החינוכי – התפתחותי של כל ילד.
התהליך הוא טיפול קצר מועד, ממוקד וחסכוני.
במקרים רבים, ההדרכה והייעוץ המקצועי כוללים 5-6 פגישות שבועיות בלבד, כיוון שהשיפור ניכר תוך זמן קצר.
לאחר מכן נקיים מספר פגישות חודשיות למעקב, ביסוס ושימור השינויים.

לקבלת פרטים נוספים ותיאום פגישה כתבו אלי בלחיצה כאן.

אם ברצונכם לחקור עוד קצת לפני שאתם בוחרים לנקוט בפעולה, אתם מוזמנים לקרוא מידע נוסף על התפתחות בגיל הרך בלחיצה כאן.