התחשבות ויחסי חברות טובים

התחשבות

 

אחד הדברים המהנים והמעשירים בסדנאות שאני מעבירה של "להיות גננת חברתית" 

הם הסיפורים שמספרות הגננות על עבודתן בגן, בתחום החברתי.

אני רוצה לשתף אותך בסיפור אחד קצר על התחשבות, ואשמח מאוד לשמוע את תגובתך.

כשדברנו על כך שהגננת היא המודל ליחסים חברתיים עבור הילדים, הביאו הגננות מגוון של דוגמאות לדרך בה הן מתנהגות בגן,
כך שילדים יראו וילמדו מה פירושם של יחסים חברתיים יעילים.

אחת הגננות, ורד, סיפרה על מצב שלכאורה הוא פשוט לחלוטין כרגיל ותראו כמה גדולה יש בו.

הילדים בגן שלה, כשהם יושבים למפגש בוקר, יושבים די בצפיפות, ולכן אם מישהו מהם רוצה לשבת בסיכול רגליים, כלומר רגל על רגל,
הדבר מפריע לחברים. וורד מעירה על כך ומסבירה מדוע כה חשוב לשמור על יחסי חברות טובים, להתחשב במרחב ובנוחות של ילדים אחרים.

יום אחד היא שמה לב, שבמהלך המפגש היא עצמה יושבת בסיכול רגליים. מאותו יום הפסיקה ורד לשבת בסיכול רגליים.

פעמים רבות, אנו כמבוגרים, מרשים לעצמנו התנהגויות ואמירות שאיננו מאפשרים לילדים, ויוצאים מתוך הנחה שלנו מותר לעשות דברים
שהילדים צריכים להימנע מהם.

אחת הדוגמאות הטובות היא השימוש שלנו כמבוגרים ב"שקרים לבנים",  בעוד שאנחנו מקפידים מאוד עם ילדים בעת שהם "מעגלים פינות".
המוטיבציה של ילדים לעיגול פינות דומה מאוד לזו שלנו כמבוגרים בעת שאנחנו מעדיפים לשקר שקר לבן.

אני בטוחה שישנן עוד דוגמאות רבות לאירועים כאלה, קטנים ככל שיהיו, שמעמידים אותנו בפני הצורך לבדוק את המתאם שבין האמירות
שלנו להתנהגויות שלנו.

את מוזמנת להגיב כאן בתגובות למטה.

 

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כוחם של הילדים המופנמים וה"לא חברותיים"

מיכל וימר, מומחית לפענוח ציורי ילדים והדרכת הורים, כותבת לנו כאן בהתבוננות מושכלת על כוחם של הילדים המופנמים ובקושי שלהם להשתלב בחברה מוחצנת, סובבת מדיה וריאלטי והדבר

נתינה

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. נתינה היא אחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר, והיא הרבה מעבר למעשה של נדיבות. למעשה, מחקרים

האומץ להתחבר

נכתב ע"י: ד"ר אנאבלה שקד אומץ הוא לא רק היכולת להתמודד עם אתגרים גדולים ומצבים דרמטיים.   הוא מתבטא גם ברגעים הקטנים והיומיומיים, שבהם אנחנו נדרשים

הצלחה חברתית

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. איך נוביל את ילדינו להצלחה חברתית? ומה תפקידנו ההורים והמורים בפיתוח היכולות החברתיות? מחקרים עדכניים

גיבור במסע חברתי

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. מוטיבים של אור וגבורהנמצאים לא מעט בעולם החינוכי והטיפולי.  המסר המרכזי הוא מוטיב הגיבור –

חברות צומחת "על העצים"

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. האם אי פעם עצרתם לחשוב איפה כל החברים מהעבר שלכם – מהצבא, מהלימודים, מהילדות? רבים

תפריט נגישות