כיתה א’ – הסתגלות חברתית של ילדים. ואיך האינטרנט יעזור?

למה כדאי שיהיה לכם אינטרנט כשהילד שלכם עולה ל- כיתה א’ ?

האמת שזה כדאי, אבל אולי לא מהסיבות שחשבתם. רציתי לספר לכם כמה משמעותי להיות בקשר עם
הורים רבים דרך האינטרנט. לפני שבוע פניתי לרשימת התפוצה שלי וביקשתי מהורים שיספרו לי על הדרכים
שבהן הסתגל הילד שלהם ל- כיתה א’.

אבל הפעם לא ביקשתי לדעת על ההסתגלות של הילדים לסדר היום, לדרישות המרובות, לקריאה ולכתיבה,
לישיבה הממושכת או ליכולת להתנהל באופן עצמאי, ולא לשום מרכיב שניתן למצוא עליו חומר רב באינטרנט.

ביקשתי מהם לדעת על המרכיב שבעיני הוא החשוב ביותר, המרכיב החברתי, ומשום מה הוא מקבל מעט
תשומת לב באינטרנט ולעיתים גם בתודעה של המערכת. קיבלתי כמות גדולה של תגובות: סיפורים על הסתגלויות
מצוינות, על הסתגלויות טובות וגם על הסתגלויות קשות. מה שעלה בבירור מכל התגובות שקיבלתי הוא שבתודעת
הילדים וההורים יש למרכיב החברתי חשיבות רבה.

להמשך קריאת המאמר באתר “סלונה” לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

וויתור ותיווך לענייני מחלוקות

מאת: משה פולטורק רציתי לדבר איתכם על הנושא של תיווך לילדים במצבי קונפליקט בכלל, וביתר דיוק לגבי הנושא של ויתור לחבר. לאחרונה כשהייתי בפארק השכונתי

להיות חברותי בגיל שלוש

מאת: משה פולטורק בארבעה החודשים האחרונים עברנו תהפוכות בניסיונות לבנות מסגרת עבור ילדינו. בהתחלה בנינו מסגרת באופן מלא, ואחר כך ניסינו לשלב אותה עם הלימודים

קשרים חברתיים בגיל הגן

מאת: משה פולטורק בימים האחרונים אחד מיסודות האני מאמין שלי התחדדו פתאום – כשקלטתי שלא משנה כמה אבא טוב ואיש חינוך מלומד ומנוסה – לעולם

סטטוס חברתי

התפתחות של יחסים חברתיים בקבוצה (מה זו קבוצה? מאיזה גודל נחשבת קבוצה? מספר אנשים שיש להם מטרה משותפת ושיש ביניהם יחסי גומלין שאינם אקראיים) HARTUP