כיתה א' – הסתגלות חברתית של ילדים. ואיך האינטרנט יעזור?

למה כדאי שיהיה לכם אינטרנט כשהילד שלכם עולה ל- כיתה א' ?

האמת שזה כדאי, אבל אולי לא מהסיבות שחשבתם. רציתי לספר לכם כמה משמעותי להיות בקשר עם
הורים רבים דרך האינטרנט. לפני שבוע פניתי לרשימת התפוצה שלי וביקשתי מהורים שיספרו לי על הדרכים
שבהן הסתגל הילד שלהם ל- כיתה א'.

אבל הפעם לא ביקשתי לדעת על ההסתגלות של הילדים לסדר היום, לדרישות המרובות, לקריאה ולכתיבה,
לישיבה הממושכת או ליכולת להתנהל באופן עצמאי, ולא לשום מרכיב שניתן למצוא עליו חומר רב באינטרנט.

ביקשתי מהם לדעת על המרכיב שבעיני הוא החשוב ביותר, המרכיב החברתי, ומשום מה הוא מקבל מעט
תשומת לב באינטרנט ולעיתים גם בתודעה של המערכת. קיבלתי כמות גדולה של תגובות: סיפורים על הסתגלויות
מצוינות, על הסתגלויות טובות וגם על הסתגלויות קשות. מה שעלה בבירור מכל התגובות שקיבלתי הוא שבתודעת
הילדים וההורים יש למרכיב החברתי חשיבות רבה.

להמשך קריאת המאמר באתר "סלונה" לחצו כאן

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כוחם של הילדים המופנמים וה"לא חברותיים"

מיכל וימר, מומחית לפענוח ציורי ילדים והדרכת הורים, כותבת לנו כאן בהתבוננות מושכלת על כוחם של הילדים המופנמים ובקושי שלהם להשתלב בחברה מוחצנת, סובבת מדיה וריאלטי והדבר

נתינה

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. נתינה היא אחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר, והיא הרבה מעבר למעשה של נדיבות. למעשה, מחקרים

האומץ להתחבר

נכתב ע"י: ד"ר אנאבלה שקד אומץ הוא לא רק היכולת להתמודד עם אתגרים גדולים ומצבים דרמטיים.   הוא מתבטא גם ברגעים הקטנים והיומיומיים, שבהם אנחנו נדרשים

הצלחה חברתית

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. איך נוביל את ילדינו להצלחה חברתית? ומה תפקידנו ההורים והמורים בפיתוח היכולות החברתיות? מחקרים עדכניים

גיבור במסע חברתי

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. מוטיבים של אור וגבורהנמצאים לא מעט בעולם החינוכי והטיפולי.  המסר המרכזי הוא מוטיב הגיבור –

חברות צומחת "על העצים"

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. האם אי פעם עצרתם לחשוב איפה כל החברים מהעבר שלכם – מהצבא, מהלימודים, מהילדות? רבים

תפריט נגישות