מאמרים

ספרים להתפתחות חברתית!

הרצאה של סיגלית אבירם מומחית לספרות ילדים לגיל הרך בזיקה להתפתחות הילד וסביבתו הביתית והחינוכית ספר הוא אחד המרכיבים שמקדמים הן התפתחות קוגניטיבית, הן שפתית

הצטרפות לקבוצה

הצטרפות לקבוצה אצל ילדים

מרתה פוטאלאז ואביבה וסרמן Putallaz, Martha & Wasserman, Aviva (1990). Children’s Entry Behavior. In: Asher, S.R. & Coie, J.D. (Eds.). Peer Rejection in Childhood. Cambridge

שיפור התקשורת

שיפור התקשורת בין מחנכי הגיל הרך לילדי הגן

כאשר התקשורת המילולית תומכת, הילד לומד אסטרטגיות של התמודדות מתוך התחשבות בצרכים של הזולת, אסטרטגיות של שיתוף פעולה
ושל פתרון בעיות באמצעות פשרה וכד’. בתקשורת מתגוננת (מצד המחנכת) לומד הילד אסטרטגיה של התחרות, של יריבות, של התנצחות,
של גילוי אנוכיות ושל תוקפנות כלפי האחרים

דחיקת לשון – אבחון וטיפול

אריאלה פישרונג-עבודי (M.A.) וד”ר אניטה רום   מהי דחיפת לשון או דחיקת לשון? הפה שלנו הוא איזור בו נמצאים אברים שונים (שיניים, לשון, שפתיים, חיך

אבל אני אוהב להיות בבית …

“אבל אני אוהב להיות בבית…” יש ילדים, ממש כמו אריק איינשטיין, שאוהבים להיות בבית. רק בבית. את הילדים האלה לא תראומושכים בשרוולה של אמם, שתיקח

וויסות רגשי וסינכרוניות במשחק אם-ילד

וויסות רגשי וסינכרוניות במשחק אם-ילד כמבשרים התפתחות של כשירות סימבולית תקציר מאמר זה בוחן את הקשר שבין תהליכים מארגנים של תקשורת רגשית בינקות ואת ההתפתחות