מה לעשות בסגר כדי להישאר שפויים והכי חשוב- חברותיים?

מאת: חגית נהיר-ירון וד”ר עדה בקר.

הימים ימים מורכבים בסגר עבור כולנו- הורים, גננות וילדים.
מגרוטו ועד גמזו… להלן מספר הצעות קלות ליישום, שיעזרו לכולנו להרגיש קצת יותר טוב,
והכי חשוב-
לשמור על קשר עם אנשים אחרים.

  1. שתפו את הילדים במטלות הבית. תלו איתם יחד כביסה, ותוך כדי כך דברו על צבעי האטבים, שיימו את פרטי הלבוש השונים,
    מיינו את הפריטים בשיטות שונות (מה שייך לאבא, מה לאח הגדול ומה לתינוק/ מהו פריט קייצי ומה פריט עונת מעבר,
    ועוד כראות עינכם). ציידו אותם במטאטא קטן ובקשו שיעזרו לטאטא את חדרם.
    העמידו אותם לידכם בעת רחיצת כלים (או הכנסתם למדיח) ותנו להם לעזור (בהתחלה עם כלים מפלסטיק כמובן).
  2. נתנו לנו רדיוס של ק”מ! נצלו אותו. צאו עם הילדים להליכה יומית. בעת הצעידה התבוננו היטב בסביבה. דברו על מה שאתם
    רואים- צמחיה, בעלי חיים, אנשים. זה הזמן להנהן לשלום לכל מי שעובר מולכם בדרך (ממרחק שני מטרים כמובן).
    אין כמו דוגמא אישית לעידוד חברותיות.

  3. אספו ביחד עלי שלכת. כשתגיעו הביתה אפשר להדביקם על דף ולהכין לסבתא עבודת יצירה. אפשר גם לשים לייבוש בתוך ספר.

  4. סדרו ביחד את חדר הילדים- מיינו משחקים וצעצועים והחליטו ביחד על מה אפשר לוותר ולתרום למי שזקוק יותר מאיתנו.

  5. מצאו תכנית לפעילות גופנית והכריזו על השעה המשודרת כשעת פעילות.

  6. מצאו מתכונים שמתאימים לילדים והכינו יחד מתכון אחד ליום, לקראת ארוחת הצהרים.

  7. הקפידו על אורחות משותפות- ללא מסכים!
    הארוחה היא זמן מצוין לשיח רגשי חברתי. שאלו את הילדים לשלומם, ושתפו אותם בשלומכם. כך ילמדו לגלות עניין באחר,
    לשתף וגם להקשיב.

  8. אפשר להנהיג פעם בשבוע משחק “נקודות אור”- במהלכו כל אחד מבני המשפחה משתף בדבר טוב אחד שקרה לו במהלך השבוע.
    הזדמנות נהדרת להתאמן בחשיבה חיובית.

  9. הקריאו יחד סיפורים. אין כמו ספר טוב, בייחוד בתקופה כל כך רווית מסכים.
    חפשו את המסר החברתי בספר ודברו עליו. (כמעט בכל ספר אפשר למצוא מסר כזה).
    עסקו בספר באופנים שונים – להעתיק תמונות, להציע תמונות אחרות לסיפור שכדאי לצייר; להציע סיום אחר לסיפורים,
    לבנות הצגת תיאטרון מהסיפור, להתחפש.
    להלן קומץ דוגמאות לספרי ילדים מוכרים ואהובים (וחברתיים כמובן)-
    תירס חם, מיץ פטל, האריה הרעמתן והג’ירפה גם, הענק הכי גנדרן בעולם, טרמפ על מטאטא.

  10. אפו ביחד עוגה או לחם ולכו לתת אותו לשכן המבוגר.

  11. כשאתם חותכים סלט- שימו את הזרעים של הפלפל או העגבנייה בצד.
    הראו לילדים איך מייבשים אותם בשמש, ולאחר מכן מנביטים אותם בקופסא קטנה.

  12. אם יש לכם חצר, משותפת או פרטית- זה בדיוק הזמן לטפח אותה יחד ולהפכה לחלקת אלוהים הקטנה שלכם.

  13. דברו עם סבא וסבתא בזום או בסקייפ. שתפו אותם בעשייה שלכם.

  14. צרו קבוצת חברים קבועה שתיפגש בזום לפעילות משותפת. שניים שלושה חברים, לא יותר.

  15. צלצלו לחברים בטלפון וגלו עניין בשלומם. בזמן החיוג אפשר לערוך לילדים הכרות עם המספרים.

  16. תנו לילד את הנייד ובקשו ממנו לצלם מזכרת מימי הקורונה. אחר כך אפשר לשוחח על הבחירה שלו.

ולגננות שביננו:

  1. אין כמו לוטו חברים, או משחק זיכרון- שמורכב מתמונות ילדי הגן. כרוך במעט השקעה כלכלית והרבה השקעה
    בזמן הכנה- אבל שווה בהחלט.

  2. באותו עניין- לוטו פינות הגן יעשה עבודה לא רעה בשימור הגן בזיכרון הילדים.

  3. היפגשו עם הילדים בזום. מפגשים קצרים, תואמי גיל ובנוכחות ובשיתוף ההורים. במפגשים אלו הרבה חסרונות,
    אבל גם יתרונות לא מבוטלים.

  4. זמנו ערב הורים בזום. ההורים אובדי עצות. אנחנו כנשות מקצוע יכולות וצריכות לעזור.

להתראות בגן בקרוב!

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

חיקוי – מבט חברתי

חיקוי – תקציר המאמר הנוכחי בא להדגיש שלחיקוי תפקיד הרבה יותר רחב בחייהם החברתיים של ילדים. החיקוי קשור לצורך של ילדים להשתייך ולהשתלב בקבוצות שמסביבם.

וויסות רגשי בגיל הרך

מהם רגשות? כיצד הם פועלים? כיצד רגשות מסייעים לנו ביחסים החברתיים שלנו? מהו וויסות רגשי וכיצד הוא מתבטא אצל ילדים בגיל הרך? כיצד יכולים הורים

“את לא יכולה לשחק איתנו”

שאלות ותשובות הלקוחות מהפורום הישן של אתר “הגיל הרך” שאלה – מאיה:   היי, בתי בת 3 ויש לה שתי חברות ממש טובות. בזוג הן

הבניית ילדות ותרבות הגן בגיל הרך

הבניית ילדות בגיל הרך – מה משמעותה? דברי פתיחה בכנס השביעי לזכרו של גדעון לוין  בנושא: תרבות הגן והבניית הילדות – הכוחות המשפיעים עליהן, 7.2.2017.