מה לעשות כשהילד בוכה אחר הצהריים?

בתחילת השנה כשאנחנו חוזרים לקחת את הילד מהגן, פעמים רבות הוא פוגש אותנו בבכי. ואנחנו שוב נלחצים וכואבים.

אחרי הצהרים? רציתי לכתוב לכם על הבכי של הילד בבוקר בעת הכניסה לגן, אבל ראיתי שכל כך הרבה כבר נכתב על כך, אז החלטתי לכתוב לכם הפעם על הבכי של אחרי הצהריים.

זה בכי אחר לגמרי מהבכי של הבוקר. זהו בכי של פריקת מתח.

הילד רוצה לומר בכלי הכי יעיל שיש לו: “היה לי קשה, אבל התמודדתי. אני רוצה שתדעו שזה לא קל או פשוט לי. עכשיו אני מרגיש יותר טוב ואני רוצה קצת לפרוק את המתח, להביע את עצמי”.

הנה הטיפ שלי: היו רגועים, מקבלים ומכילים. אל תלחצו, חבקו, אמרו משפט של עידוד (“כל הכבוד ש…”) ולכו הביתה.

הוא זקוק למילה הטובה שלכם, לנוכחות הבוטחת שלכם ולאוירה הרגועה והמחבקת של הבית.

ולבסוף, אל תבטיחו לו בבוקר, שכשתחזרו תביאו לו דבר מה (ממתק, משחק).

אין צורך שבעת מצוקה, הוא יתרגל (רגשית ותזונתית) שהפיצוי הוא משהו מתוק.

הרגילו אותו שהממתק שהוא מקבל בסיום היום בגן הוא – אתם!

בהצלחה. עדה בקר

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

וויסות רגשי בגיל הרך

מהם רגשות? כיצד הם פועלים? כיצד רגשות מסייעים לנו ביחסים החברתיים שלנו? מהו וויסות רגשי וכיצד הוא מתבטא אצל ילדים בגיל הרך? כיצד יכולים הורים

“את לא יכולה לשחק איתנו”

שאלות ותשובות הלקוחות מהפורום הישן של אתר “הגיל הרך” שאלה – מאיה:   היי, בתי בת 3 ויש לה שתי חברות ממש טובות. בזוג הן

הבניית ילדות ותרבות הגן בגיל הרך

הבניית ילדות בגיל הרך – מה משמעותה? דברי פתיחה בכנס השביעי לזכרו של גדעון לוין  בנושא: תרבות הגן והבניית הילדות – הכוחות המשפיעים עליהן, 7.2.2017.

דו לשוניות אצל ילדים

דו לשוניות אצל ילדים – ד”ר אניטה רום בישראל כ-40% מהילדים גדלים עם חשיפה ליותר משפה אחת. זהו מצב שקיים במשפחות שאחד או שני ההורים

ראיון חברתי עם מאיר סידי

מאיר סידי, גנן חברתי “בתור גן חברתי יש בגן שלנו פחות תכנים ואנחנו שמים דגש על האספקט החברתי. אנחנו גן מאוד מדבר: הילדים משתפים רבות

אני רוצה שהילדים שלי יהיו כמוני

מאת: ד”ר עדה בקר תחילת גידול הילדים שלנו היא נקודת מפנה רצינית ביותר בחיינו. זה הרגע שבו אנחנו בודקים מחדש את המהות, הקיום, ההצלחה, הכשלונות,