מעבר גן

שאלות ותשובות הלקוחות מתוך הפורום הישן של אתר “הגיל הרך”


שאלה- אנונימית:

טליה שלום, בני בן ה-3.9 עבר לפני שבוע לגן בוגר יותר, הוא עבר עם קבוצת הילדים שהייתה איתו בגנון והצטרפו עוד ילדים חדשים.
אני רואה שקשה לו, הבוקר הוא אמר שהוא לא רוצה ללכת לגן, הוא סיפר שיש ילדים (לא מהקבוצה שעברה איתו) שעושים
שטויות.. (הצורה בה הוא סיפר והטון היה נשמע שהוא לא מתלהב במיוחד..). גם בבוקר הוא לא משחק כמו לפני שובעיים, כל בוקר
היה משחק בהתלהבות ועכשיו לא,הוא פשוט שוכב על הספה או בחדר על השטיח.

בקיצור, רואים שעוברת עליו תקופת מעבר בין הגנים.
השאלה שלי איך אני יכולה לעזור לו? איך אפשר לתמוך בו ולעזור לו לעבור את זה מהר? האם יש משהו שאני יכולה לעשות?
אנחנו נותנים לו המון יחס, חיבוקים נשיקות. יש לציין שבפרידה בבוקר בגן הוא לא בוכה בכלל (אבל זה לא אומר שזה טוב).
אשמח לעצה ממך. תודה!

תשובה – טליה:

שלום לך, בתקופה של שינוי חשוב שבבית תקפידו על סדר יום קבוע, על שגרה ושמירה על הכללים.
אחר הצהרים, הקפידו על זמן איכות קבוע עם הילד.
עליכם לברר איך הוא משתלב בגן? האם הוא כבר משתתף? האם הוא משחק עם ילדים נוספים? האם הוא במצב רוח טוב?
ישנם ילדים שמתנהגים היטב בגן וכשמגיעים הביתה הם מוציאים את כל אשר החזיקו בתוכם במשך היום – הם “מתפרקים”.
הם מתקשים להחזיק את עצמם באותה רמת אנרגיה גבוהה גם בבית וגם בגן. הם משקיעים הרבה אנרגיה בגן כדי לתפקד היטב
וכשהם מגיעים הביתה- הם מרגישים שחזרו למקום הבטוח והם יכולים להרשות לעצמם להתפרק.

עם תמיכה נכונה בבית ובגן, הילד יתאזן בסופו של דבר. השאלה כפי שציינתי היא מה קורה בגן?

טליה פסטרנק-נוימן, יועצת הורים

אנונימית:

טליה שלום, תודה על התייחסותך.
עלי לציין כי הבן שלי עלה לגן שנשארה בו קבוצה של ילדים בוגרים והוא הצטרף אליהם עם הקבוצה שהגיע איתה מהגנון.
כמו כן מבחינת גיל הוא בגיל של הבוגרים פשוט בזמנו השארנו אותו עם שנתון מתחתיו כי ככה ראינו לנכון לעשות

לגבי הגן:

הפרידות עוברות ללא קושי
הוא משחק יפה, בונה, משחק בחצר (מידי פעם גם עם ילדים חדשים ולא רק מהקבוצה שלו).
משתתף במפגשים, שמח וחייכן. זה לדברי הגננת הראשית והצוות בגן.
כמובן שגם כשאנחנו באים אנחנו רואים אותו עסוק ומשחק.

בבית הוא לא לגמרי חזר לעצמו, הוא אומר כל הזמן שהוא עייף, בוכה יותר בקלות ממריבות עם האח הגדול שלו.
כמו כן הוא חזר לגמגם, זה התחיל לו שבועיים לפני המעבר לגן ואחר כך זה עבר לו ועכשיו שוב חזר (ככל הנראה כתוצאה מהלחץ ומהמעבר..)

טליה:

שלום לך, עניתי בתשובתי הקודמת ותגובתך חיזקה את דברי.
את מתארת תפקוד תקין בגן וקושי בבית. כפי שציינתי יש ילדים שבתקופה של שינוי, מתפקדים היטב בסביבה החדשה ומרשים לעצמם
“להתפרק” בסביבה הבטוחה- הבית.
עליכם להקפיד על סדר יום קבוע, כללים ברורים ומוכרים בהם ילדכם יוכל להיאחז ואשר יקנו לו ביטחון.
כמו כן, הקפידו על זמן איכות קבוע אישי איתו מידי יום.
היו סבלנים ועקביים. בהצלחה.

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

אני רוצה שהילדים שלי יהיו כמוני

מאת: ד”ר עדה בקר תחילת גידול הילדים שלנו היא נקודת מפנה רצינית ביותר בחיינו. זה הרגע שבו אנחנו בודקים מחדש את המהות, הקיום, ההצלחה, הכשלונות,

חבר דמיוני זה טוב או רע?

שאלות ותשובות הלקוחות מתוך הפורום הישן של אתר “הגיל הרך”. שאלה – עדי: שלום טליה, בני (היחיד) בן 4 לאחרונה החל להמציא לעצמו חבר דימיוני.

ספרים להתפתחות חברתית!

הרצאה של סיגלית אבירם מומחית לספרות ילדים לגיל הרך בזיקה להתפתחות הילד וסביבתו הביתית והחינוכית ספר הוא אחד המרכיבים שמקדמים הן התפתחות קוגניטיבית, הן שפתית

הסתגלות תאומים לגן בגיל ארבע

שאלות ותשובות הלקוחות מתוך הפורום הישן של אתר “הגיל הרך”. שאלה – יעל: שלום, יש לי תאומים זהים בני 4. שנה שעברה היו בגן פרטי

ראיון חברתי עם מיכל טל

ראיון חברתי עם מיכל טל, גננת בעלת גן פרטי בתל אביב, בנושא טיפוח היחסים החברתיים בגן (גילאי 3) מראיינת: עדה בקר.     אסיפת הורים

התנהגות חסרת רסן כשחבר בא לבקר

שאלות ותשובות הלקוחות מתוך הפורום הישן של אתר “הגיל הרך” שאלה – אנונימית: שלום רב, שאלתי לגבי בני בן הארבע ותשעה חודשים (בשביל הרקע, יש