משחקים יצירתיים: מה קופסת נעליים יכולה לעולל ליצירתיות שלכם? 

לפני מיליון שנות התקדמות טכנולוגית (כלומר לפני כמה עשורים)
בתחילת דרכי בגיל הרך, עבדתי כאחראית על "תכנית הורים" –

תכנית הדרכה לאמהות לפעוטות בני שנה בשכונת נווה שרת בתל אביב.

התכנית היתה מיועדת לאמהות שאינן עובדות מחוץ לבית.
המפגש הראשון של המדריכה עם כל אם כלל משחק שקיים

בבית ואין צורך לרכשו בחנות – משחק ש'בנינו' בבית.

המצרכים: קופסת נעליים, מספרים ואטבי כביסה בצבעים שונים.
הפעוטות היו מאושרים ושיחקו בהתלהבות בהכנסה והוצאה של
האטבים מהקופסה, הפיכת הקופסה, דפיקה עליה, בידיים עם
האטבים ועוד…. בהמשך ניתן היה לגזור 2-3 חורים במכסה
וללמד את הפעוטות להשחיל ואחר כך לפתוח את הקופסה
ולגלות בתוכה את האטבים ועוד.
המטרה היתה להדגים לאמהות שאין צורך במשחקים יקרים
מהחנות ושכל חפץ המצוי בבית הוא פוטנציאל למשחק
(על פי גיל הפעוט): כוסות פלסטיק, צלחות, סירים,
מחבתות, קופסאות בגדלים שונים עם/בלי מכסים, בדים,
סכו"ם מפלסטיק, מיון גרביים, משקפי שמש, מסרקים,

מברשות ועוד.

הכנסה והוצאה הם אחד המשחקים האהובים ביותר על הפעוטות.
הפשטות של החפצים היתה נפלאה והדמיון של הילדים התפתח
דווקא בזכות פשטות זו.
השבוע נכנסתי לחנות צעצועים לחפש משחק של השחלה על עמוד.
משהו פשוט לחלוטין. מה שמצאתי היו משחקים החל מ-50 ₪ ומעלה (!).
אז לפני שאתם אצים אוטומטית לחנות המשחקים הקרובה,
הפעילו את היצירתיות החבויה בתוככם!
אילו חפצים יכולים לדעתכם להתחפש למשחקים? כיתבו לי בתגובות 🙂
רעיונות רבים למשחקים בגילאים אלה תמצאו במדריך "נולד להיות חברותי".
משחקים יצירתיים
אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כוחם של הילדים המופנמים וה"לא חברותיים"

מיכל וימר, מומחית לפענוח ציורי ילדים והדרכת הורים, כותבת לנו כאן בהתבוננות מושכלת על כוחם של הילדים המופנמים ובקושי שלהם להשתלב בחברה מוחצנת, סובבת מדיה וריאלטי והדבר

נתינה

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. נתינה היא אחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר, והיא הרבה מעבר למעשה של נדיבות. למעשה, מחקרים

האומץ להתחבר

נכתב ע"י: ד"ר אנאבלה שקד אומץ הוא לא רק היכולת להתמודד עם אתגרים גדולים ומצבים דרמטיים.   הוא מתבטא גם ברגעים הקטנים והיומיומיים, שבהם אנחנו נדרשים

הצלחה חברתית

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. איך נוביל את ילדינו להצלחה חברתית? ומה תפקידנו ההורים והמורים בפיתוח היכולות החברתיות? מחקרים עדכניים

גיבור במסע חברתי

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. מוטיבים של אור וגבורהנמצאים לא מעט בעולם החינוכי והטיפולי.  המסר המרכזי הוא מוטיב הגיבור –

חברות צומחת "על העצים"

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. האם אי פעם עצרתם לחשוב איפה כל החברים מהעבר שלכם – מהצבא, מהלימודים, מהילדות? רבים

תפריט נגישות