שמות גנאי – איך לגרום לילדים להפסיק להשתמש בהם?

ילדה באוברול אדום

אמא משתפת: איך הצלחתי לגרום לילדות בנות 3 להפסיק לקרוא זו לזו ב שמות
גנאי בעזרת הספר "לגדל ילד חברותי"?

"אני קוראת את הספר לסירוגין (עתידה ללדת החודש וקוראת גם ספר על הלידה כי לא זוכרת כלום).
אני קוראת בו בעיקר בחיפוש אחר מענה לבעיות ותהיות שעולות לי תוך כדי החינוך החברתי של הבת שלי.

עומר בדיוק חגגה 3, ילדה רגישה חברותית ומהממת, התחברה בצורה יוצאת דופן לעוד 2 בנות מהגן.
הן חברות ממש טובות אבל בנות כמו בנות תמיד יש אינטריגות, גם בגיל הזה מסתבר.

אהבתי מאוד את עצת ה-"אז מה". הן התחילו לקרוא אחת לשנייה ב שמות גנאי והדרך הקודמת בה נקטתי לא
עזרה כבר – "זה לא נעים לי". כל פעם חברה אחרת קראה לשנייה חוצפנית או שם גנאי אחר (אם כי ספק
שהבינו את המשמעות של המילים).

שיחקתי עם עומר וכמה בובות או שסיפרתי לה סיפור מומצא על כמה חברות וכל פעם חברה קוראת לאחרת
בשמות ומה הייתה התגובה של החברה שקראו לה חוצפנית. בשלב מסוים היא כבר השלימה לבד את הסוף
הרצוי "אז מה" עם הרמת כתפיים הכי חמודה שיש.

ייעצתי גם לאמהות של הבנות האחרות להגיד "אז מה" עם משיכת הכתפיים ושלושתן פשוט הפסיקו להגיד
את זה אחת לשנייה ואף יותר מזה, עברו ביוזמתן שלהן בלבד לתת מחמאות "את חמודה" "את יותר חמודה"
וכדומה.. עבד יותר טוב ממה שחשבתי.

ממשיכה לקרוא את הספר בשקיקה אם כי לסירוגין כמו שאמרתי..

זה רק סיפור אחד מתוך כמה שבהחלט ראיתי שינוי ושיפור לטובה בביטחון שלה ובתגובה לאחרים.

תודה רבה!
מיה יהלום"

 מיה השתתפה "במבצע 6,000"  של הספר "לגדל ילד חברותי" וזכתה במתנה 🙂

 

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כוחם של הילדים המופנמים וה"לא חברותיים"

מיכל וימר, מומחית לפענוח ציורי ילדים והדרכת הורים, כותבת לנו כאן בהתבוננות מושכלת על כוחם של הילדים המופנמים ובקושי שלהם להשתלב בחברה מוחצנת, סובבת מדיה וריאלטי והדבר

נתינה

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. נתינה היא אחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר, והיא הרבה מעבר למעשה של נדיבות. למעשה, מחקרים

האומץ להתחבר

נכתב ע"י: ד"ר אנאבלה שקד אומץ הוא לא רק היכולת להתמודד עם אתגרים גדולים ומצבים דרמטיים.   הוא מתבטא גם ברגעים הקטנים והיומיומיים, שבהם אנחנו נדרשים

הצלחה חברתית

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. איך נוביל את ילדינו להצלחה חברתית? ומה תפקידנו ההורים והמורים בפיתוח היכולות החברתיות? מחקרים עדכניים

גיבור במסע חברתי

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. מוטיבים של אור וגבורהנמצאים לא מעט בעולם החינוכי והטיפולי.  המסר המרכזי הוא מוטיב הגיבור –

חברות צומחת "על העצים"

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. האם אי פעם עצרתם לחשוב איפה כל החברים מהעבר שלכם – מהצבא, מהלימודים, מהילדות? רבים

תפריט נגישות