מאמרים
חיבוק התינוק קריטי להתפתחות הרגשית והפיזיולוגית
חיבוק התינוק מאת: סמדר סלומון "הורים וילדים" מאי 2009 אם במקרה יצא לכם להתהלך בשד' רוטשילד, בשדרות ח"ן או בכיכר רבין בתל-אביב, ולהיתקל באנשים הנושאים
גרייה – תינוקות נולדים לעולם עם מוח שמוכן ללמוד
תינוקות נולדים לעולם עם מוח שמוכן ללמוד אך אין הם יכולים לעשות זאת לבד המאמר דן בקשרים החשמליים והכימיים המתרחשים במוח לאחר הלידה בינקות. באמצעות
התפתחות תנועתית לגיל הרך – עקרון גלגלי המכונית
נועה לויאן-אלול: תרפיסטית בתנועה ויועצת חינוכית, מטפלת משפחתית וזוגית. מטפלת בילדים עם קשיים מוטוריים וקשיים רגשיים-חברתיים, משפחות וזוגות.כתבה את הספר: חושים ומפגשים בתנועה – פיתוח
וויסות רגשי וסינכרוניות במשחק אם-ילד
וויסות רגשי וסינכרוניות במשחק אם-ילד כמבשרים התפתחות של כשירות סימבולית תקציר מאמר זה בוחן את הקשר שבין תהליכים מארגנים של תקשורת רגשית בינקות ואת ההתפתחות
קשר עין באינטראקציות חברתיות של תינוקות וילדים
קשר עין, תשומת לב משותפת ומעורבות/משחק בחפצים במחקר זה נבדקו שלוש התנהגויות של ילדים בעת משחק: קשר עין, תשומת לב משותפת ומעורבות/משחק בחפצים. נאסף מידע
הבעות פנים של תינוקות – התפתחות רגשית
הבעות פנים של תינוקות: כיצד לומדים ילדים להבין שאדם אחר הוא שמח או עצוב, כועס או חושש? הבנה של רגשותיהם של אחרים הוא דבר מה
להיות חברותי – לשתף פעולה בגיל שנה
האם בגיל שנה פעוטות כבר מסוגלים לשתף פעולה עם בני גילם? לשתף פעולה: כדי לבדוק שאלה זו הציגו החוקרים לצמדים של בני שנה ולצמדים
כיצד תינוקות מבינים ומזהים קשר עין בין שני אנשים?
"כשיובל (בן 4 ח') שוכב בסלון בסל-קל הוא עוקב אחרינו במבטו. הוא עוקב אחר בעלי, ואחר כך אחר אחיו בן השנתיים וכמובן אחרי. הוא ממש
למידה חברתית – מחקר אמהות ותינוקות
Mosier, C.E. & Rogoff, B. (1994). Infant's instrumental use of their mothers to achieve their goals Child Development 1994 Vol. 65, 70-79 למידה חברתית למידה
אינטראקציות חברתיות עם חפצים והמעבר מזחילה להליכה
הקשר בין המעבר מזחילה להליכה אצל תינוקות לבין אינטראקציות עם חפצים ואנשים מאת: קראסיק טאמיס למונדה ואדולף, 2011 מה אנחנו כבר יודעים על הנושא? לקראת סוף
זמן כמות לעומת זמן איכות עם הילדים בזמן קורונה (ולא רק)
משתגעים מזמן קורונה המשותף והאינסופי בבית? הפוסט הזה בשבילכם זמן כמות? אין מושג כזה. ככה אומר לי כל מי ששומע.ת את המושג. "זה לא עברית".
תמרורים כעזרים ללימוד חוקי השפה החברתית
מאת: דגנית רותם MA, אוטיזם, חינוך מיוחד, מומחית תחום ASD, מתי"א ת"א מרצה לכישורים חברתיים, מנחת קבוצות חברתיות לילדים על הרצף מלווה משפחות בשילוב יחידני