מודל אימון CBT ל- ADHD – התערבות עם קשיים חברתיים

מאמר מאת: ד"ר איריס ברכוז

מודל אימון CBT לבעלי ADHD (אימון קוגניטיבי-התנהגותי) נולד במטרה לתת את המענה היעיל
ביותר לילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ADHD. המודל הוא אינטגרטיבי וכולל במספר רמות:



1. מכיוון שבעלי ADHD זקוקים פעמים רבות לליווי גם ברמת ההתנהלות היום-יומית וגם ברמת
ההתמודדות הרגשית- נפשית יש צורך בשילוב עקרונות התערבות הן ברמה האימונית והן ברמה
הטיפולית. המודל משלב עקרונות מתחום האימון האישי לבעלי ADHD ועקרונות מתחום ה-CBT –
טיפול קוגניטיבי התנהגותי כדי ליצור שינוי בפרק זמן קצר יחסית שיישאר יציב לאורך זמן.

2. המודל מתייחס לעבודה לא רק ברמה הפרטנית עם הילד או הנער, אלא גם עם המעגלים שסובבים
את הילד. אלו כוללים עבודה עם המשפחה, עם צוות בית הספר, רופאים ואף מדריכים בתנועות נוער,
בצהרון או בחוגים. שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים הוא חיוני ליעילות ההתערבות.

3. המודל מתייחס למצבים השונים ש"הולכים יחד" עם ADHD (קומורבידיים), כמו לקויות למידה, חרדות,
בעיות שינה, קשיי וויסות חושי, דיכאון, הפרעות טיקים וכו' ומשלב הפניה לגורמי הטיפול המתאימים
ועבודה בשיתוף פעולה עמם. למשל, שיתוף פעולה וקבלת אינפורמציה ממורים להוראה מתקנת,
מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים.


להמשך קריאת המאמר מאת איריס ברכוז לחצו כאן

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

צהרון אוהב חברים

חשיבות התפתחות הכישורים החברתיים בגילאי הגן ותפקיד מובילת הצהרון ביצירת אקלים חברתי מאת: נופר ירושלמי- ספדה, יועצת חינוכית ומנחה חברתית. כישורים חברתיים כוללים מיומנויות המאפשרות

היי, תרצו להעמיק עוד לעולם המיומנויות החברתיות?
לקבל כלים, ידע, הכשרות ומענה מקצועי?
הקליקו למידע נוסף