נחמדה מדי – פיתוח אסרטיביות וגמילה מנחמדות יתר

מאמר מאת: ד"ר איריס ברכוז

יעל, בת 26, הגיעה אלי לטיפול בגלל היותה "נחמדה מדי" להגדרתה. נמאס לה להיות זו שתמיד מסכימה,
מוותרת, לא מעזה לומר את דעותיה ומפסידה בכל אינטראקציה: בבית מול ההורים והאחים, בעבודה מול
המנהלת והקולגות, מול חברות, שכנים או כל מוכר או מכון שאמור לשרת אותה ולא להיפך.

לדבריה, תמיד הרגישה לא נעים, לא נוח לבטא בקול את דעותיה, רצונותיה, צרכיה והעדיפה לוותר.
כשהגיעה אלי היא היתה במשבר. היא לא הצליחה להתקדם במקומות העבודה, החבר שלה בדיוק נפרד
ממנה והיא הרגישה שהוריה ואחיה לא מתחשבים בה. היא הרגישה תקועה ורצתה שינוי.

שאלון שמודד חרדה חברתית שהעברתי לה הצביע על חרדה חברתית ברמה בולטת.
שאלון הכישורים החברתיים הצביע על כישורים חברתיים טובים, באופן כללי, מלבד הכישורים שקשורים
באסרטיביות: 'יודעת להציג את עצמי', 'יודעת לבקש עזרה מאחרים', 'יוזמת מפגשים חברתיים' ו'יודעת לומר 'לא".


להמשך קריאת המאמר מאת איריס ברכוז לחצו כאן

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

צהרון אוהב חברים

חשיבות התפתחות הכישורים החברתיים בגילאי הגן ותפקיד מובילת הצהרון ביצירת אקלים חברתי מאת: נופר ירושלמי- ספדה, יועצת חינוכית ומנחה חברתית. כישורים חברתיים כוללים מיומנויות המאפשרות

היי, תרצו להעמיק עוד לעולם המיומנויות החברתיות?
לקבל כלים, ידע, הכשרות ומענה מקצועי?
הקליקו למידע נוסף