"הוא ביישן" – למה אנחנו מתייגים אותו? 

ביישן

לעיתים קרובות אני פוגשת הורים המזהירים אותי: "הוא ביישן" או "אין לו מצב רוח עכשיו" או
"הוא קם על צד שמאל" או "הוא לא ישן כל הלילה"
 או כל תיוג אחר, זמני או קבוע, שמגדיר את
הילד בגוף שלישי כביכול "מאחורי גבו".

תארו לכם שהייתם הולכים עם בן /בת הזוג והייתם פוגשים מכר/ה ואת היית אומרת: "עזוב אותו,
אין לו מצב רוח היום"  או הוא היה אומר: "עזוב אותה היא לא חברותית  או " עצבנו אותה בעבודה".
הייתם מזדעזעים שבן זוגכם מדבר עליכם בגוף שלישי.

נכון, לא נוח לנו שהוא לא מתנהג באופן חברותי ולכן, לעיתים, באופן אבסורדי, התיוג מרגיע אותנו –
כביכול התיוג הוא כלי לשיפור המצב. למה אתם עושים זאת? ההתנהגות של הילד מלחיצה אתכם,
לא מקובל עליכם, מכאיבה לכם ועוד

אבל… 

התיוג הזה, כל תיוג הוא בעוכריכם ובעוכרי הילד. אל תסכימו בשום אופן עבור עצמכם לתייג את הילד שלכם.
ובכלל, אל תדברו עליו בגוף שלישי בנוכחות אחרים. זה ממש לא מסייע לילד

ואילו לילד התיוג עושה דבר אחד פשוט: מפנים אצלו את התיוג כחלק מחוויית הקיום שלו. ואחר כך כחלק
מהאישיות שלו ואחר כך לשנות זאת יהיה לו מאוד קשה – אם בכלל.

והוא לא!  הוא מחמיר את המצב. למה לנו לפגוע בילד שלנו? מה יוצא לנו מזה? אז מה את מציעה?
אני מציעה שתתעלמו. אל תמשכו תשומת לב אל הילד. הוא לא מחוייב להתנהגות חופשית בשניה שהוא פוגש
מישהו זר. זה תקין וטבעי לגמרי להסתגל לאט לנוכחות של אנשים חדשים.

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כוחם של הילדים המופנמים וה"לא חברותיים"

מיכל וימר, מומחית לפענוח ציורי ילדים והדרכת הורים, כותבת לנו כאן בהתבוננות מושכלת על כוחם של הילדים המופנמים ובקושי שלהם להשתלב בחברה מוחצנת, סובבת מדיה וריאלטי והדבר

נתינה

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. נתינה היא אחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר, והיא הרבה מעבר למעשה של נדיבות. למעשה, מחקרים

האומץ להתחבר

נכתב ע"י: ד"ר אנאבלה שקד אומץ הוא לא רק היכולת להתמודד עם אתגרים גדולים ומצבים דרמטיים.   הוא מתבטא גם ברגעים הקטנים והיומיומיים, שבהם אנחנו נדרשים

הצלחה חברתית

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. איך נוביל את ילדינו להצלחה חברתית? ומה תפקידנו ההורים והמורים בפיתוח היכולות החברתיות? מחקרים עדכניים

גיבור במסע חברתי

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. מוטיבים של אור וגבורהנמצאים לא מעט בעולם החינוכי והטיפולי.  המסר המרכזי הוא מוטיב הגיבור –

חברות צומחת "על העצים"

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. האם אי פעם עצרתם לחשוב איפה כל החברים מהעבר שלכם – מהצבא, מהלימודים, מהילדות? רבים

ADHD חברתי

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. הגיע הזמן לנפץ מיתוס "קשיי קשב הם לא רק בהיבט הלימודי"! נכון שבפעמים רבות סימן

תפריט נגישות