"הוא ביישן" – למה אנחנו מתייגים אותו? 

ביישן

לעיתים קרובות אני פוגשת הורים המזהירים אותי: "הוא ביישן" או "אין לו מצב רוח עכשיו" או
"הוא קם על צד שמאל" או "הוא לא ישן כל הלילה"
 או כל תיוג אחר, זמני או קבוע, שמגדיר את
הילד בגוף שלישי כביכול "מאחורי גבו".

תארו לכם שהייתם הולכים עם בן /בת הזוג והייתם פוגשים מכר/ה ואת היית אומרת: "עזוב אותו,
אין לו מצב רוח היום"  או הוא היה אומר: "עזוב אותה היא לא חברותית  או " עצבנו אותה בעבודה".
הייתם מזדעזעים שבן זוגכם מדבר עליכם בגוף שלישי.

נכון, לא נוח לנו שהוא לא מתנהג באופן חברותי ולכן, לעיתים, באופן אבסורדי, התיוג מרגיע אותנו –
כביכול התיוג הוא כלי לשיפור המצב. למה אתם עושים זאת? ההתנהגות של הילד מלחיצה אתכם,
לא מקובל עליכם, מכאיבה לכם ועוד

אבל… 

התיוג הזה, כל תיוג הוא בעוכריכם ובעוכרי הילד. אל תסכימו בשום אופן עבור עצמכם לתייג את הילד שלכם.
ובכלל, אל תדברו עליו בגוף שלישי בנוכחות אחרים. זה ממש לא מסייע לילד

ואילו לילד התיוג עושה דבר אחד פשוט: מפנים אצלו את התיוג כחלק מחוויית הקיום שלו. ואחר כך כחלק
מהאישיות שלו ואחר כך לשנות זאת יהיה לו מאוד קשה – אם בכלל.

והוא לא!  הוא מחמיר את המצב. למה לנו לפגוע בילד שלנו? מה יוצא לנו מזה? אז מה את מציעה?
אני מציעה שתתעלמו. אל תמשכו תשומת לב אל הילד. הוא לא מחוייב להתנהגות חופשית בשניה שהוא פוגש
מישהו זר. זה תקין וטבעי לגמרי להסתגל לאט לנוכחות של אנשים חדשים.

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

נובמבר 24- 1

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית.   הבטחות של "אחרי החגים": "אחרי החגים אתחיל דיאטה", "אחרי החגים אקדם את הפרויקטים", "אחרי

אוקטובר 24- 4

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. הבטחות של "אחרי החגים": "אחרי החגים אתחיל דיאטה", "אחרי החגים אקדם את הפרויקטים", "אחרי החגים

אוקטובר 24- 3

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. בימים אלו, אין דוגמה טובה יותר לתפקוד מוצלח של לכידות קבוצתית מאשר צה"ל. מה לדעתכם

אוקטובר 24- 2

במיוחד בתקופות קשות כמו המצב הנוכחי בישראל, תחושות של כאב ואובדן מלוות אותנו ואת ילדינו. אנו נוטים כהורים ואנשי חינוך להגן על הילדים מפני רגשות

אוקטובר 24- 1

כמו בכל תחום בחיים, גם בהצטרפות לקבוצה יש דפוסים חברתיים ברורים, ואחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר היא, כיצד להצטרף לקבוצה קיימת. מחקרי Wilson בחנו אסטרטגיות הצטרפות

שוברים את הכללים וכן משחקים

הדלת, שוב ושוב נדחפת, ואינה מרגישה דחויה. החלון, ניצב שקוף, ואינו חש עלוב. כך זה 'לפי הספר'. לעומת זאת לילדים, ישנן חוויות אחרות לחלוטין. מה

ספטמבר 24

מערכות יחסים חברתיות בקרב ילדים ובני נוער מתפתחות על פי מה שניתן לכנות "חוזים חברתיים" בלתי כתובים, המבוססים על ערכים כמו אמון, כנות, שיתוף פעולה

תפריט נגישות