מאיזה גיל אפשר לצפות לחברויות בגן?

שאלות ותשובות הלקוחות מתוך הפורום הישן של אתר “הגיל הרך”

מאיה:

מאיזה גיל אפשר לצפות לחברויות בגן?
עומר בת שנתיים וארבעה חודשים, מאוד וורבלית ומאוד עדינה. יש לה חברה שלא איתה בגן שהן משחקות מדהים ביחד.
כשאני שואלת את עומר עם מי היא שיחקה היום בגן היא אומרת את השמות של הגננות, אני לא שומעת שום שם של ילד/ה מהגן.
היא מבקשת לפעמים אחה"צ לפגוש חברים- אני שואלת איזה והיא לא אומרת
כשאני שואלת אותה מי החברים שלה בגן היא אומרת לי : "אין לי חברים בגן" שזה קורע לב לשמוע- לא יודעת כמה נכון אבל
עדיין קשה לשמוע.


כששאלתי את הגננות עם מי היא משחקת הן לא ענו תשובה בדיוק- אמרו שהיא מעסיקה את עצמה לבד מאוד יפה
(שאת זה אני יודעת שהיא עושה, אבל היא גם יודעת לשחק בערך עם חברים).

זו ציפייה מוקדמת מדי אולי שהיא עכשיו תדבר על חברים מהגן? לגיטימי שאבקש מהגננות שינסו "לשדך" לה חברה בגן?

טליה:

שלום לך, ילדתך רק בת שנתיים וארבע. עד לא מזמן היא שיחקה רק ליד ילדים אחרים. היא עושה את צעדיה הראשונים בעולם
החברתי ומתחילה ליצור קשרים ראשוניים, בסיסיים וקצרים מאוד בהתאם לשלב ההתפתחותי בו היא נמצאת. ילדים בגיל הזה
מתחילים לשחק עם ילדים אחרים, אך המשחק הוא קצר. הם זקוקים לתיווך של מבוגר כדי להאריך את משך המשחק ולהעמיק
את תוכנו. וזה בסדר. בגיל הזה גם אין ממש חברויות. הילדים משחקים עם הילדים כולם. לפעמים יש העדפה לילד מסוים ועדיין,
לרוב ילד ישחק עם ילד מזדמן בקבוצה ואחר כך עם ילד אחר ועדיין- הרבה מאוד ליד ילדים אחרים.

תוכלי להזמין ילד מהגן הביתה וגם בתיווך שלך המשחק צפוי להיות קצר והילדים עדיין ישחקו אחד ליד השני כשמידי פעם יתייחסו
זה לזה בדיבור, במבט או בלקיחת המשחק אחד מהשני.

תוכלי לשאול את הגננת האם בתיווכה של הגננת נוצרים קשרים קצרים עם ילדים אחרים?
תוכלי לקרוא על כך בהרחבה בספרה של ד"ר עדה בקר "לגדל ילד חברותי".

טליה פסטרנק נוימן, יועצת הורים

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כוחם של הילדים המופנמים וה"לא חברותיים"

מיכל וימר, מומחית לפענוח ציורי ילדים והדרכת הורים, כותבת לנו כאן בהתבוננות מושכלת על כוחם של הילדים המופנמים ובקושי שלהם להשתלב בחברה מוחצנת, סובבת מדיה וריאלטי והדבר

נתינה

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. נתינה היא אחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר, והיא הרבה מעבר למעשה של נדיבות. למעשה, מחקרים

האומץ להתחבר

נכתב ע"י: ד"ר אנאבלה שקד אומץ הוא לא רק היכולת להתמודד עם אתגרים גדולים ומצבים דרמטיים.   הוא מתבטא גם ברגעים הקטנים והיומיומיים, שבהם אנחנו נדרשים

הצלחה חברתית

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. איך נוביל את ילדינו להצלחה חברתית? ומה תפקידנו ההורים והמורים בפיתוח היכולות החברתיות? מחקרים עדכניים

גיבור במסע חברתי

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. מוטיבים של אור וגבורהנמצאים לא מעט בעולם החינוכי והטיפולי.  המסר המרכזי הוא מוטיב הגיבור –

חברות צומחת "על העצים"

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. האם אי פעם עצרתם לחשוב איפה כל החברים מהעבר שלכם – מהצבא, מהלימודים, מהילדות? רבים

תפריט נגישות