מאמר מאת: יעל אברהם
לאחרונה הופץ ברשתות החברתיות ובתקשורת סיפורה של אופק, תלמידת כיתה ו' שעברה חרם חברתי
על ידי ילדי כיתתה במהלך שש שנות בית הספר היסודי (הצנרת, 2019). סיפור זה הוא אחד מני רבים
העולים בתקשורת מעת לעת, ומזמינים דיון גם מן ההיבט הטיפולי. המאמר הנוכחי מציג פרוטוקול חדשני
וישים לטיפול בחרם בתקופת גיל החביון (12-6 שנים), גיל שבו מתעצמת תופעת החרם.
הפרוטוקול נוסה בהצלחה במרכז 'תעצומות' (2019), והוא בעל אפקטיביות רבה. הפרוטוקול כולל עבודה
עם ילדי הכיתה וההורים, וכן מתייחס למערך התמיכה והליווי של מחנך הכיתה. בסיום המאמר יוצג תיאור
מקרה המדגים את השימוש היעיל בפרוטוקול זה.