למה הוא נדבק אלי כל כך אחרי הצהריים?

כל כך הרבה פעמים שאלו אותי הורים את השאלה הזו:

"הוא חוזר אחרי הצהרים מהגן ונדבק אלי באופן שמעולם לא עשה. הוא ממש לא נותן לי לזוז. לאן שאני הולכת הוא אחרי, ממש מחזיק אותי ברגל או בבגד. למה הוא נדבק אלי כל כך?"

יש שתי סיבות עיקריות להתנהגות הזו:

סיבה אחת היא שאצל הילד התעוררו פחדים וחששות מהפרידה, וכשהוא פוגש בנו מחדש בסיום היום הוא רוצה להיות בטוח שלא נעזוב שוב. את התחושה הזו אנחנו צריכים להכיל, כי המציאות היא שאכן הוא נשאר בלעדינו.

והטיפ: הזכירו לו שהפרידה ביניכם הסתיימה בפגישה מחדש. שאפשר לסמוך עליכם שבסיום היום תבואו לקחת אותו. שיש כאן דפוס שחוזר על עצמו, שתמיד אתם תבואו לקחת אותו. אם אתם תשדרו לו זאת בעזרת רוגע, הוא ילמד ויפנים זאת מהר מאוד: אימא / אבא תמיד חוזרים.

הסיבה השניה, שהילד נפרד מאיתנו לשעות רבות ובשעות אלה הוא השתמש בכל המשאבים העומדים לרשותו כדי להתמודד עם האתגרים שהקיפו אותו. ה"בטריה ההורית" שלו התרוקנה, והוא רוצה וחייב למלא אותה מחדש, הוא חייב "להיטען" והמילוי יהיה על ידי קירבה גדולה (פיזית ורגשית) אליכם.

הטיפ: היו סבלניים. הוא רוצה וזקוק לכם קרובים אליו, בין השאר כדי לאשר מחדש את הקירבה אתכם, כדי לחוש מוגן, אהוב ושייך. לכן, בשבועות הראשונים השתדלו להיות איתו ותנו לו להיצמד אליכם בסבלנות. זו תקופה כזו ואני מבטיחה לכם שאם לא תתנגדו או תאבקו או תעשו מזה עניין, היא תחלוף במהירות כאשר הילד יתחזק ויתבסס.

חשוב: אין צורך לפצות" אותו בבילויים ובקניות מחוץ לבית. להיפך! זוכרים? אתם הממתק. בלו איתו בבית או בגן המשחקים, שלבו אותו בפעילויות שאתם עוסקים בהם בבית (כמו כביסה או הכנת אוכל), תנו לו להינות משפע של אבא-אימא כדי שיגיע לגן עם מצברים מלאים.

כתבו לי כאן למטה – איך הולך? ואם זה קרה גם לכם?

בהצלחה, עדה.

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כוחם של הילדים המופנמים וה"לא חברותיים"

מיכל וימר, מומחית לפענוח ציורי ילדים והדרכת הורים, כותבת לנו כאן בהתבוננות מושכלת על כוחם של הילדים המופנמים ובקושי שלהם להשתלב בחברה מוחצנת, סובבת מדיה וריאלטי והדבר

נתינה

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. נתינה היא אחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר, והיא הרבה מעבר למעשה של נדיבות. למעשה, מחקרים

האומץ להתחבר

נכתב ע"י: ד"ר אנאבלה שקד אומץ הוא לא רק היכולת להתמודד עם אתגרים גדולים ומצבים דרמטיים.   הוא מתבטא גם ברגעים הקטנים והיומיומיים, שבהם אנחנו נדרשים

הצלחה חברתית

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. איך נוביל את ילדינו להצלחה חברתית? ומה תפקידנו ההורים והמורים בפיתוח היכולות החברתיות? מחקרים עדכניים

גיבור במסע חברתי

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. מוטיבים של אור וגבורהנמצאים לא מעט בעולם החינוכי והטיפולי.  המסר המרכזי הוא מוטיב הגיבור –

חברות צומחת "על העצים"

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. האם אי פעם עצרתם לחשוב איפה כל החברים מהעבר שלכם – מהצבא, מהלימודים, מהילדות? רבים

תפריט נגישות