משחקים לילדים בגיל הרך

משחקים לילדים

כאן תמצאו מידע רב על משחקים לילדים בגיל הרך.

חלק מהמשחקים שיחקתי עם ילדים בגילאים המתאימים.

חלק אני מעלה מבלי להכירם – אולי אתם מכירים אותם ושיחקתם בהם עם ילדיכם או עם הילדים בגן.

אתם מוזמנים להגיב על המשחקים ולספר מנסיונכם. המליצו או כיתבו שאינכם ממליצים. תעזרו בכך לכולנו.

1חיים שפיר רביעיות צבעים-3

היכנסו לאתר ולימדו על המשחקים שהוא מציע. חלקם מתאימים לגיל
הרך וחלקם לגילאי בית הספר.

2.   "אמא, מתי מגיעים?" – משחקים לדרך עם הילדים

רוצים להפוך את זמן הנסיעה לזמן איכות עם הילדים?  היכנסו לקישור

 

3. משחק קופסא רביעיות – "מה אני מרגיש?"מה-אני-מרגיש

המשחק מטפח את היכולת המילולית, מאפשר התנסות בביטוי רגשות,
מעודד שיתוף ומפתח יכולת לשים לב לרגשות הזולת.

כדאי לשוחח עם הילד על הרגשות ולהמשיך את הדיאלוג גם אחרי המשחק.

היכנסו לקישור כדי ללמוד איך לעמיק את הדיאלוג במהלך המשחק ואחריו.

4.  משחק קופסא רביעיות – "נתת- קיבלת!"

המשחק מורכב מ 10- רביעיות, שכל אחת מהן מייצגת ארבע תכונות טובות.       natatakibaltabox
לכל אחד מהילדים האלו יש קלף אחד נוסף המייצג תכונה שלילית.
מטרת המשחק : לצבור כמה שיותר תכונות חיוביות ולהפטר מהתכונות השליליות.
המשחק מאפשר להטמיע עולם ערכים חיובי ודיון על תכונות:
לעזור, להתפשר, לסלוח, לחכות בסבלנות
לעומת: ללעוג, לשקר, לצעוק, לדאוג רק לעצמי, לריב.

 

 

5. משחק קלפים – "פרצופים מצחיקים"                                                                     פרצופים מצחיקים

מרכיבים רביעיות על ידי חיקוי מדויק של הפרצופים שעל הקלפים,
ללא מילים וללא עזרת ידיים.
מפתח תקשורת בלתי מילולית וקריאת הבעות הפנים.
תוכלו לקרוא עוד בלחיצה כאן.

 

 

6. משחק "ערכים"

המקבילה של "סולמות נחשים" עם ערך מוסף:                                         משחק-ערכים
אם מגיעים למעשה טוב/תכונת אופי טובה – כמו: כיבוד הורים,
לחכות בסבלנות, לעזור – מטפסים למעלה בסולם.
אם מגיעים למעשה לא טוב/תכונה לא נעימה – כמו: לרמות, לפגוע, לקלל –
יורדים למטה במגלשה.

 

 

7. משחק קלפים "מה אני רוצה?" – לחיזוק הקשר במשפחה.                                    מה-אני-רוצה-קופסה

משחק המאפשר לילדים לברר מה הם באמת רוצים ומפתח יכולת ביטוי.
מה אני רוצה לאכול לארוחת ערב?  מה אני רוצה להבטיח ולקיים?
עוד בלחיצה כאן

 

 

 

8. משחק קלפים "כיף לי"כיף-לי-כרטיסים-לדוגמא

משחק זכרון.  בכל פעם שהילד הופך זוג כרטיסיות זהה, אחת משלושת
החיות  יזמינו אותו לעשות תנועה נעימה המרגיעה את הגוף. למידת התנועות תלווה אותו במשך היום ולפני השינה.
לדוג': נשימה עמוקה, חיבוק ועוד…

 

תחזיקו-אצבעות

9. משחק רביעיות – "תחזיקו אצבעות!"

על הילדים לחקות במדויק את תנועת האצבעות שעל הקלף עד
שמרכיבים רביעייה. מפתח מוטוריקה עדינה ומחייב ריכוז
ותשומת לב לפרטים קטנים.

 

 

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

נובמבר 24- 3

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. אינטליגנציה חברתית, המושג הפחות מוכר ביחס לאינטליגנציה רגשית, עוסקת ביכולת להבין סיטואציות חברתיות, לזהות דינמיקות

נובמבר 24- 2

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. הכירו את המושג- בריונות רגשית. מהי בריונות רגשית?בריונות רגשית מתייחסת לפגיעה מכוונת ומתמשכת של ילד

נובמבר 24- 1

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. מה תעדפו ילדה אהוב או מקובל? הידעתם שילדים ומתבגרים נוטים לבנות את הזהות החברתית שלהם

אוקטובר 24- 4

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. הבטחות של "אחרי החגים": "אחרי החגים אתחיל דיאטה", "אחרי החגים אקדם את הפרויקטים", "אחרי החגים

אוקטובר 24- 3

מאת: נופר ירושלמי ספדה. המרכז החברתי- מומחית תחום למידה חברתית. בימים אלו, אין דוגמה טובה יותר לתפקוד מוצלח של לכידות קבוצתית מאשר צה"ל. מה לדעתכם

אוקטובר 24- 2

במיוחד בתקופות קשות כמו המצב הנוכחי בישראל, תחושות של כאב ואובדן מלוות אותנו ואת ילדינו. אנו נוטים כהורים ואנשי חינוך להגן על הילדים מפני רגשות

אוקטובר 24- 1

כמו בכל תחום בחיים, גם בהצטרפות לקבוצה יש דפוסים חברתיים ברורים, ואחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר היא, כיצד להצטרף לקבוצה קיימת. מחקרי Wilson בחנו אסטרטגיות הצטרפות

תפריט נגישות