לפתוח את שער הזכוכית

מאמר מאת: יעל אברהם

תופעת הדחייה החברתית בקרב בני אותה קבוצת הגיל מעסיקה רבות ילדים, הורים, מורים ומטפלים.
מאמר זה מציג מודל טיפולי לעבודה פרטנית עם ילדים דחויים חברתית. מטרת המודל הינה חיזוק
המסוגלות חברתית (Social Competence) של הילד, כלומר יכולתו להשיג תוצאות מוצלחות מן
האינטראקציות עם אחרים ולהימנע מתוצאות שליליות. למודל חמישה שלבים עיקריים והוא מתאים
בעיקר לילדים בעלי יכולת רפלקטיבית, מגיל תשע ומעלה. הציר המרכזי במודל הינו פיתוח יכולת
ההתבוננות של הילד הדחוי. המודל מציע כלים אבחוניים חדשים להערכת המיומנויות החברתיות
של הילד אשר מסייעים בבניית התוכנית הטיפולית.

לקריאת המאמר לחצו כאן

 

אשמח לתגובותיכם. נהניתם, החכמתם? שלחו את הפוסט לחברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

צהרון אוהב חברים

חשיבות התפתחות הכישורים החברתיים בגילאי הגן ותפקיד מובילת הצהרון ביצירת אקלים חברתי מאת: נופר ירושלמי- ספדה, יועצת חינוכית ומנחה חברתית. כישורים חברתיים כוללים מיומנויות המאפשרות

היי, תרצו להעמיק עוד לעולם המיומנויות החברתיות?
לקבל כלים, ידע, הכשרות ומענה מקצועי?
הקליקו למידע נוסף